En mere digitaliseret verden påvirker både jer som transport- eller distributionsvirksomhed og jeres kunder. Der bliver stillet nye krav til levering, overvågning og kommunikationen og det er vigtigt at der bliver holdt styr på de nødvendige processer, både for virksomhedens skyld og for kunden.
I en transportvirksomhed bliver der stillet store krav til overblik og administration af både køretøj, pakker og udstyr. Det er væsentligt at man kan påpege hvor en pågældende bil befinder sig på et givet tidspunkt. Det skaber bedre overblik for de koordineringsansvarlige og det giver kunden en vis tryghed. FindMyGPS kan effektivt hjælpe med lokalisering, men med supplerende funktioner kan man optimere flere aspekter af virksomheden.
Forbedre kørselsmønstre
I en vognmandsvirksomhed med mange køretøjer på farten, er det essentielt at man optimerer køreplanen og dermed også tidsforbruget. Tid koster penge og bliver der brugt for lang tid på fragten, kan det lempe på konkurrencedygtigheden. Derfor er det vigtigt – hvilket er noget FindMyGPS tilbyder assistance med – at forbedre sine kørselsmønstre.
Hele idéen med transport og distribution er at køre og levere. Det er nødvendigt at gøre både hurtigt og effektivt. Derfor kan man med fordel bruge FindMyGPS til at planlægge bedre ruter og derved spare tid, penge og undgå at miste frustrerede kunder. Temperaturen under en transport kan også have stor betydning, for køretøjer og for leverancer – heldigvis er temperaturovervågning en af de funktioner man supplere sin GPS med.
Optimere kommunikationen
Med softwaren til GPS’en kan man også drage fordel af mere optimeret kommunikation. Den medfølgende app kan vise tjeklister og arbejdsbeskrivelser, hvilket gøre det nemmere at holde overblik over hvem der gør – eller har gjort – hvad. Ordresystemet kan også integreres, hvilke simplificerer koordineringen når man kan tilgå alt fra samme system.
Dertil har man mulighed for at automatisere beskeder, så man helt automatisk får besked hver gang en levering har afgang eller er ankommet til sin destination. Når kommunikationen er tilgængelig på denne måde, letter det arbejdsbyrden når den ansvarlige ikke selv behøver konstant at tjekke status på køretøjer og leveringer.
En digitaliserer verden stiller andre krav til virksomheder, men heldigvis kan systemer som FindMyGPS også gøre, at man kan drage fordel af det digitale. Med denne løsning kan man optimere leverancer, forbedre kørselsmønstre og opleve forbedret og mere automatisere kommunikation. En løsning der nemt kan tilgås fra en telefon eller computer, gør at man kan holder overblikker uanset hvor man er – det er en stor fordel for en transportvirksomhed.