Gode råd til anskaffelse af en tech-tyverialarm

Vælg altid et anerkendt alarmselskab. Der er mange fordele ved at vælge et anerkendt mærke når du skal have sat tyverialarm op. Du er sikker på at udstyret er gennemtestet og godkendt. Sker der noget med udstyret, er det typisk alarmselskabet der skal betale for reparation eller opsætning af et nyt anlæg uden beregning for kunden.

Dette bliver nemlig betalt igennem den månedlige betaling. De store selskaber er typisk forsikringsgodkendte. Dette betyder at i tit kan få en billigere forsikring og andre fordele hos jeres forsikringsselskab. Tyve har større respekt for alarmer der er tilkoblet en alarmcentral eller nabohjælp.

Et skilt fra eksempelvis Falck eller G4S betyder at når alarmen udløses, bliver der tilkaldt hjælp med det samme. En vagt kan tilbageholde eventuelle tyve og udlevere disse til politiet. Dette sker faktisk jævnligt.

Køb tyverialarmen online

Ved at bestille din tyverialarm på internettet, sparer du mange penge. Flere af alarmselskaberne giver 10% rabat eller mere, så der er god grund til at bestille alarmen online.Hvis du frygter at købe for lidt eller meget udstyr, er det vigtigt at understrege, at når alarmmontøren kommer ud, kan du tage en snak med ham, og det du ikke skal bruge, tager han med tilbage, eller omvendt, sætter ekstra udstyr op hvis i bliver enige om det.

Vælg den rigtige vagtaftale

En vagtaftale afgør om du skal betale alarmselskabet penge hvis der kommer en vagt ud på din adresse. Typisk har et alarmselskab to forskellige vagtaftaler. En vagtaftale hvor du betaler hver gang du har en vægter ude på adressen, og en anden aftale hvor du ikke betaler ekstra for en eventuel vagtudrykning. Husk at alarmselskaberne vil forsøge at ringe til jer først, når alarmen er gået. Dette betyder at selvom i kommer til at aktivere alarmen ved en fejl, kan i altså afblæse alarmen igen, uden at betale ekstra, da vagtmanden jo aldrig bliver sendt afsted ved en fejlalarm. Mange kan nøjes med den billigste aftale, som typisk er omkring 1.000 kr. billigere om året.

Vælg en alarm med GSMGSM betyder at alarmen bruger et simkort ligesom din mobiltelefon. Dette betyder at alarmen kan sende dig en SMS hvis alarmen går. Alarmselskaber som eksempelvis Falck og G4S benytter GSM, hvilket betyder du bliver underrettet med det samme alarmen går, og kan eventuelt selv tage affære.

Få hjælp til installationen

Uddannede montører ved hvordan man sikre et hjem eller en virksomhed, uden at klistre væggene ind med sensorer. De sørger for at udstyret bliver sat op, så det har maksimal effekt og virker bedst efter hensigten. Alarmselskaber som eksempelvis Falck og G4S kommer selv ud og sætter din alarm op. Dette er inkluderet i prisen.

Få et gratis sikkerhedstjek inden du beslutter dig

Hos Falck Alarm, Dansikring-Direct og G4S kan du ganske gratis få en konsulent ud, som vil rådgive dig og give dig et tilbud skræddersyet til netop dit hjem. Træk på deres erfaringer og viden inden du beslutter dig.Lad være med at købe for billigt.

Pris og kvalitet hænger sammen – også indenfor alarmer

Du kan tit finde et sæt til omkring 1.000-2.000 kr. som er cirka det samme som installationsprisen fra de store selskaber. Men kvaliteten er noget helt andet. Derudover er der en række andre ting du skal være opmærksom på ved køb af egen tyverialarm. Du står selv med risikoen. Går udstyret i stykker, skal du selv betale for at få et nyt igen. Alarmen er ikke opkoblet til en vagtcentral. Du kan således ikke få en vagt ud hvis du ikke selv er i nærheden når alarmen går.

Alarmen vil ikke være forsikringsgodkendt, da dette kræver tyverialarmen er tilkoblet en døgnbemandet vagtcentral. Derfor er der ingen fordele i forhold til din forsikring.Alarmskiltet virker ikke. Tyvene ved godt hvilke selskaber der er tilkoblet en vagtcentral.Du skal selv installere alarmen. Har du ikke tidligere erfaring med alarmopsætning, vil det være svært at få alarmen til at sidde optimalt.