Styrk din lokale forretning med digital marketing

Det har aldrig været vigtigere at være online med ens forretning end det er anno 2021. Efter et hårdt år med corona og nedlukninger landet over, har alle lokale forretning så en smæk over snuden. Hvor dem som lever digitalt har vækstet deres forretning. Om du driver en restaurant, hvor du må sælge take-away, så er det vigtigt dine kunder bliver gjort opmærksom på det, så de ikke glemmer dig i mængden. Bor du i en storby hvor dine konkurrenter bruger penge på de digitale annonceplatforme, så er det altså dem som der betaler for at blive eksponeret for de kunder som du gerne vil have i din forretning.

Det betyder altså, hvis jeg skal have en pizza til aftensmad – og jeg bliver vist for en lækker pizza, i en annonce og jeg nemt kan navigere til deres menu og nemt og hurtigt bestille. Så kan det være at jeg vælger at ringe til det pizzeria og ikke det som jeg normalt bruger.

Du skal altså bruge annonceringen for at ramme nye potentielle kunder og sørge for at dine faste kunder bliver vist for dine budskaber. Skabdet.dk hjælper spisesteder med at erhverve nye kunder som kan blive potentielle kunder som handler hos dit spisested flere gange om måneden.

Noget du skal have styr på

Det er vigtigt du opretter din forretning på Google My Business, så kunderne nemt kan finde frem til dig, ved en søgning på Google, så kommer du i toppen af søgefeltet og du kommer ind i søgefeltet hvis jeg søger efter din forretning via Google Maps, du har mulighed for at ændre åbningstider, lave specielle åbningstider mellem jul og nytår – så dine kunder ikke ringer forgæves.

Har du et spisested eller noget hvor du sælger mad, bager, slagter, sushi eller noget helt andet. Så er det et godt tip at oprette dig på Yelp og Tripadvisor. Hvor du også kan markedsføre din forretning, mange turister bruger disse 3 platforme til at lede efter steder at spise eller hente deres kød eller morgenbrød.

Opsæt Facebook pixel på dit website, så du kan ramme de kunder som allerede har vist interesse for dine forretning. Det er en billig måde at få vist dine budskaber for dine kunder.

Med Google Ads, kan du betale dig fra at komme til at ligge i toppen af Google. Altså dem som der hedder annoncer, her er det vigtigt du sørger for at det er et relevant resultat. Det kunne være en søgning på Pizzeria i en specifik by. Har man startet en ny forretning, kan det virkelig betale sig. Skal du have hjælp til at annoncere for din lokale forretning, så skal du tage fat i Skabdet.dk.